מאמרים

עיקור וסירוס

עיקור או סירוס הכלב או הכלבה חשובים וחיוניים מכמה בחינות:

1 ראשית, יש התפוצצות אוכלוסין של כלבים. כל כלבה נכנסת לייחום אחת לשבעה חודשים. בכל המלטה יכולים לבוא עד 12 גורים! כל גור כזה גדל לעולם אכזר [אם הוא בכלל מצליח לשרוד] של חוסר בבתים מאמצים טובים. חלקם הגדול מגיע למכלאות ונמק בכלובים ובסוף מומת בזריקת רעל. חלקם ננטשים לרחוב. חלקם נדרסים או מגיעים לבתים מזניחים ואף מתעללים. כל שנה מורדמים [=מומתים] 300,000 כלבים בשל הריבוי שלהם, ומחסור בבתים!! חייבים לעצור את הסבל הזה. צער בעלי חיים. לכלבים שכבר נולדו יש לדאוג, ולחפש להם בתים אוהבים. אך אסור לגרום לעוד ילודה של כלבים.

2 העיקור אצל כלבות מונע סרטן הרחם בגיל מבוגר, והסירוס אצל כלבים מונע סרטן הערמונית בגיל מבוגר. זה בריא ומאריך את חייהם.

3 כלבים זכרים שאינם מסורסים, נוטים להיות תוקפניים לכלבים זכרים אחרים. סירוס עד גיל שנתיים מפחית את התוקפנות הזו.

4 כלבים זכרים שאינם מסורסים, סובלים סבל רב כאשר הם מריחים כלבה בייחום. הריח שלה משגע אותם. היו מקרים של כלבים שממש קפצו מהחלון בשל כך. כלבים זכרים בורחים מביתם והולכים מרחקים רבים בעקבות הריח. הם לא תמיד יודעים לחזור הביתה, חלקם נדרסים בדרך. כשכמה כלבים זכרים מתגודדים סביב הכלבה בייחום, הם נאבקים זה בזה מי יגיע אליה ונפצעים קשות תוך כדי המאבק. אלה שלא מגיעים אליה נותרים מתוסכלים ועצבניים.

5 כלבה בייחום יותר עצבנית ונוטה לברוח מהבית.

זכרו: כל גור שמישהו יאמץ מכלבה שלכם שהמליטה-זה יבוא על חשבון כלב מסכן וחמוד שנמק במכלאה. חייבים לתת צ’אנס לכלבי המכלאות והרחוב למצוא בתים, ולא להביא לעולם עוד ועוד גורים.

גורים שמגיעים למכלאות גם מדביקים פעמים רבות אחד את השני בפרוו ובכלבלבת [כי חיסון ראשון אינו אפקטיבי. לכן חוזרים על המשושה שוב]. והם מתים ממחלות אלה בייסורים.

בואו נעצור את הסבל הזה ונהיה הומניים, ונדאג לכלבים שלנו לעיקורים וסירוסים.

מקווה שבזכות המידע שהבאתי כאן, אנשים יהיו מודעים למצב ויקחו את כלביהם בהקדם לעיקור שזה ניתוח קל יחסית והכלב או הכלבה מתאושיים ממנו מהר.

שלכם, אבישג.