מאמרים

התעללות החמורים בשטחים ערביים בישראל

החמור הוא בהמת עבודה נפוצה מאוד אצל ערביי ישראל. כמעט בכל איזור ערבי יש חמורים, והרבה. עצם זה שהחמור הוא בהמת עבודה, זה כבר הופך את חייו לחיים לא קלים. אלא שלמרבה הצער החמורים באיזורים אלה עוברים גם התעללויות אכזריות מאין כמוהן. על גבם מעמיסים משא כבד, הם לא מקבלים מספיק אוכל לעיתים הם ממש מורעבים, והנורא מכל - הערבים נוהגים להכות בהם ללא רחם ובאינטנסיביות בכל חלקי גופם, כולל הראש והפנים, באופן קבוע ושיגרתי.
אני מתנדבת הפועלת רבות למען בעלי חיים בישראל .קיבלתי דיווחים רבים מאנשים שונים, שראו באיזורים ערבים שונים בישראל תמיד את אותו מחזה נורא: חמור אומלל וחסר ישע, לעיתים קרובות רזה ורעב, חוטף מכות במוטות ברזל מערבים - מבוגרים וילדים כאחד - בכל חלקי גופו. לחמורים אלה אין מושיע. איש אינו נחלץ לעזרתם והם לעיתים קרובות מתים בייסורים. מאחר וערבים קונים אותם מאוד בזול, הם מתייחסים אליהם כאל דבר שאפשר לקנות, להתעלל עד מוות, ואז לקנות שוב וחוזר חלילה. הבעיה הזו מאוד מטרידה אותי. מקומות ערביים בישראל הם לרוב איזורים שיהודים לא נכנסים אליהם מחשש לחייהם. גם במשטרה אמרו לנו שהם אינם מטפלים באיזורים אלה.
חייבים למצוא פיתרון ומהר!!!
הדבר החשוב ביותר הוא לאכוף חוק,שעונש מרתיע מיוחד בצידו, שכל המתעלל בחמור או בכל בעל חי יקבל עונש מאסר בפועל!!! (כמו שקורה במדינות אחרות כגון קנדה). אך מהדיבורים ועד המימוש בפעול - ארוכה הדרך. בינתיים חייבים למצוא דרך לחלץ משם את החיות האומללות והסובלות האלה,שלא עשו רע לאיש ולשקם אותן. לאחר שנצליח לחלץ אותם או לפחות את חלקם, נצטרך למצוא מקום שם הם ינוחו, יאכלו ויקבלו טיפול רפואי. מקום כזה עולה כסף. יש כבר מקום אחד כזה בארץ אך הוא כבר מפוצץ בחמורים. אנו מחפשים ספונסרים שיאות לממן חוות שיקום לחמורים, שם הם ינוחו ויתאוששו ויסיימו את חייהם ברוגע.