מאמרים

צירוף כלב חדש למשפחה

אתם שוקלים לאמץ כלב? מזל טוב!! זה החבר הכי טוב שתמצאו. נאמנות ללא גבולות ואהבה ללא תנאים. רק חשוב שתתאימו לכם את הכלב הנכון כדי שהאימוץ יצלח.

אם אתם רוצים לאמץ גור, יש לקחת בחשבון שנה וחצי ראשונות לא קלות ואף מתישות. יש לחנך את הגור לצרכים ועד אז תמצאו הרבה “הפתעות” בבית, ובתקופת הגורות כשהוא פעלתן והשיניים שלו צומחות הוא נושך תוך משחק [ לעיתים נשיכות כואבות, לא בכוונה כמובן] והוא לועס כל דבר שנקרא בדרכו, כולל נעליים, רהיטים ועוד. יש להוציאו לטיולים מס’ גדול של פעמים ביום. אז רק מי שיכול ומוכן מבחינת כוחות וסבלנות, וזו תהיה לו חוויה מדהימה. וכמובן שתקופת הגורות לא נמשכת לנצח……

אם אין לכם כוח וזמן לאנרגיות ולשובבות הגורית המלווה לעיתים בהרס של הבית, אמצו לכם כלב בוגר. זיכרו: גם לדירה קטנה אפשר להביא כלב גדול! הרי כל דירה תהיה טובה יותר וגדולה יותר מכלוב בכלביה! ומה שהכלב צריך בסופו של יום, הוא אהבה. הקילומטראז’ בבית לא משנה לכלב.

אם אתם אוהבי ריצות וטיולים ארוכים, יתאים לכם כלב אנרגטי שצריך לפרוק הרבה אנרגיה, כמו אלה המעורבים בסלוקי והאסקי. תמיד נעים לעשות טיול או ריצה עם חבר נאמן מכשכש זנב.

אם הכוח הפיזי שלכם מוגבל ובכל זאת אתם רוצים כלב, אמצו כלב לא גדול ועם אופי רגוע.

אם אינכם נמצאים הרבה בבית ואין לכם זמן לטיולים ארוכים, אמצו כלב מעל גיל שבע ולא מאד פעלתן. עדיין יש לו לחיות עוד איזה שבע שנים לפחות……..

אם אתם מחפשים כלב שיודע לשמור על הבית [בתוך הבית, לא בקשירה בשום אופן!] חפשו כלב נבחן ובעל תכונות של שמירה, כמו הכנענים הנהדרים.

זיכרו: האיכות חשובה מאד. גם אם עשיתם מצווה ואימצתם כלב מבוגר והוא חי אתכם באושר ואהבה ארבע חמש שנים, זו זכות עצומה שהענקתם לו בית להזדקן בו בכבוד. האהבה מכלבים בוגרים וזקנים היא חסרת גבולות.

כלב לא מיועד לשמירה ולקשירה. לשם כך יש מערכות מיגון ואזעקה ומצלמות. אין לענות יצור חי! כלב הוא בן משפחה. וכשאתם מכניסים חבר מכשכש זנב לביתכם, יש לקחת בחשבון שזה לכל ימי חייו של הכלב, ובלי תירוצים. גם אם חל שינוי בחייכם [מעבר דירה, נישואים, לידת תינוק, גירושים...] הכלב לא אשם ולא צריך לשלם שום מחיר. הוא הרי ילך אתכם באש ובמים . כל שאתם צריכים להבין הוא, שהוא חלק בלתי נפרד מהבית ומהמשפחה.

דאגו לחברכם הטוב למצע רך ונעים בפינה שתהיה קבועה שלו: כריות או שמיכה מפנקת. בסמוך מקמו כלי עם מים טריים כל היממה ואת כלי האוכל. כמובן גם צעצועים ועצמות לעיסה. הוא צריך להרגיש בטוח ונינוח בפינה שלו.

עד גיל חצי שנה, הכלב זקוק לשלושה עד חמישה טיולים ביום לפחות. השרירים עוד לא חזקים והוא אנרגטי מאד. מגיל חצי שנה עד שנה או שנה וחצי, שלושה טיולים ביום. אחרי זה ניתן להסתפק בשני טיולים בשעות קבועות [בקיץ לא לצאת בשעות החמות, יש לו פרווה והאספלט לוהט בכפותיו!], כשאחד מהם לפחות יהיה ארוך, חצי שעה לפחות. יש ערים בהן יש מתקני שחרור מיוחדים מוגנים וסגורים לכלבים לפרוק אנרגיות, כמו כאן בירושלים בגן סאקר.

יש לדאוג לבריאות הפה של הכלב ולצחצח לו שיניים במשחה ומברשת של כלבים על מנת למנוע הצטברות אבנית וריח רע מהפה. את פרוותו יש להבריש במסרק לכלבים ולהוציא שיער מת. ופעם בחצי שנה לחפוף היטב חוץ מהראש, מהצוואר והלאה עד הזנב בשמפו לכלבים. חפיפות תכופות מדי תהרוסנה את שכבת ההגנה על גופו של הכלב. אם נתקלתם בבעיית התנהגות, זיכרו: לכל בעיה יש פיתרון. תמיד אפשר להתייעץ או אף להיעזר במאלף שעובד רק בשיטות חיוביות, ללא הפחדה וללא הכאבה.

והכי חשוב: א ה ב ה.

יש לאמץ כלב הזקוק לבית, בשום אופן לא לקנות מבתי גידול שמביאים במודע עוד נשמות לעולם שבו מומתים המוני כלבים בשל מחסור בבתים.

בהצלחה. אבישג.