כולו לב » סיפורי הצלחה » בוני

בוני

בוני הוא גולדן מעורב ברועה - בלגי, כלב בינוני - גדול בעל פרווה ארוכה ומבהיקה, שחור כפחם. כלב נדיר ביופיו, בעל עניים טובות - עצובות וראש יפהפה. הוא היה שייך לאישה שגרה עם בנה ואמה המבוגרת. בוני נהג להסתובב בסמטאות השכונה רעב לאוכל ולאהבה. האישה נתנה לו מעט אוכל עד כדי כך שהעצמות שלו ממש בלטו. גם חום ואהבה הוא לא קיבל, אלא יחס מזלזל שכלל לעיתים אף בעיטות קלות. יום אחד החליטה האישה להיפטר מבוני, שהיה אצלה מאז היותו גור. היא איימה להשליכו להסגר העירוני תוך ימים ספורים. נכנסתי מיד ל"הילוך גבוה" ומצאתי אישה מת"א שניאותה לאמצו.
ביקשתי ממתנדבת להעבירו לת"א. בתחילה הכל היה בסדר. הייהתי בקשר עם התל - אביבית והיא אמרה שהוא מקסים ומאד נאמן לילדה שלה - שומר עליה מכל משמר. יום אחד, לאחר חודשים מספר, קיבלתי טלפון שבוני נמצא במכלאה באיזור חולון, לאחר שנמצא זרוק ברחוב. האישה פשוט זרקה אותו מבלי ליידע אותי. הבעלים המקורית שינתה גישה, ואמרה שהבן שלה מתגעגע לבוני, ובדברי - חלקות ביקשה שוב ושוב לקבלו בחזרה. בוני הוחזר לביתו המקורי. יום אחד שוב טלפון - בוני נמצא בכלוב בעריה,  מועמד להרדמה!מסתבר שהגברת שוב מאסה בו. הוצאתי אותו משם.  הוא היה במצב נוראי - פרוותו היפהפיה הפכה מדובללת, היו עליו קרציות והוא הלך בזיג - זג, התנדנד מרוב חולשה. הוא היה בדיכאון קשה ויצא לו החשק לחיות. בגלל הפרשות בעניים, חשבו בעריה שהוא נדבק בכלבלבת ואיש לא התקרב אליו. לקחתי אותו למישהי שהסכימה זמנית לשמור עליו. אך תוך זמן קצר היא התחרטה, והאיצה בי לקחת אותו, בטענה שהוא חולה והיה צריך להרדים אותו.
מצאתי בחור שניאות לקבלו תמורת סכום נמוך יחסית. הבחור הבחין שהאף של בוני ממש יבש ואפילו מתקלף. הוא לקח אותו לווטרינר, והתחיל לתת לו טיפות עניים להפרשות ואנטיביוטיקה כדי לרפא אותו. אט - אט בוני התחיל לחזור לעצמו, ומאחר שסוף סוף גם אכל כמו שצריך - גם החל להעלות במשקל. כשהבחור היה צריך לפנות את הבית שלחתי את בוני לסירוס, ומצאתי עוד בחור שהסכים לקחת אותו זמנית. כעבור כמה שבועות אותו בחור ביקש שאקח את בוני בשל טענות שונות. סוף סוף מצאתי לבוני בית חדש - משפחה מיישוב סמוך לי - ם. הם אהבו אותו, רק האישה היתה סקפטית וביקשה תקופת נסיון. בסוף הם נקשרו אליו והחליטו להשאירו. נסעתי לאותו יישוב לבקר את בוני.
אכלתי איתם ארוחת ערב ואב המשפחה הראה לי את פינת החי היפהפהיה שלו. כעבור כמה חודשים התקשרה האישה שיש לבוני "בעיות התנהגות" והיא רוצה להיפטר ממנו. ניסיתי לשכנעה לפתור הבעיות עם מאלף, ואף המלצתי לה על מאלף. לאחר שכנועים רבים והתייעצות עם משפחתה - שרצו כנראה שבוני ישאר אצלם - היא הסכימה לנסות את המאלף. הם שמו אותו באילוף אינטנסיבי לשבועיים. היא דיווחה לי שהמאלף נהדר, ושזה עזר ובוני נשאר איתם. עד היום בוני שם. אני מדי פעם מתקשרת לשאול אם הכל בסדר, והם עונים שמאז האילוף הבעיות נפתרו. היום בוני בן כמעט 7. 

* בתמונה התחתונה: כך היה נראה בוני בתקופה שהיה רזה, מורעב ועצוב.

* בתמונה העליונה: וכך נראה בוני היום-שבע, מטופח ומטופל בבית שמצאתי לו.